Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Ελένη Θ. Π. Λουκά - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ - ΚΕΦΑΛΟΣ

To Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς για το βιβλίο, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τους λογοτέχνες και τις τέχνες.

ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2020

Συνέντευξη με τη λογοτέχνιδα Ελένη Θ. Π. Λουκά - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ



Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» (ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ 4ο ΤΟΜΟ γίνονται δεκτές έως τις 31/12/2020 - ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: ΕΔΩ) και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν. Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του τέταρτου τόμου της «Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία έχει συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.

Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τη λογοτέχνιδα, Ελένη Θ. Π. Λουκά, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία. 


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ Θ. Π. ΛΟΥΚΑ


1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;

Λογοτεχνία είναι όπως προσδιορίζεται και από την δομή της σύνθετης αυτής λέξης  η τέχνη του λόγου. Συνήθως εννοούμε γραπτού λόγου αν και κάποιος ουσιώδης ,καλός προφορικός αυθόρμητος λόγος μπορεί να είναι επίσης σημαντικός διότι δεν έχει  στοιχεία επιτηδευμένα και βγαίνει περισσότερο από την ψυχή, όταν μάλιστα δεν έχει προετοιμαστεί. Υπάρχουν πολλά  είδη λογοτεχνικών γραπτών έργων ανάλογα την θεματολογία ,αλλά αυτό που έχει σημασία  θεωρώ είναι να παρουσιάζονται με τον καλύτερο συντακτικό και αισθητικό τρόπο. Η άριστη λογοτεχνική και γλωσσολογική αποτύπωση μια ιδέας, μιας σκέψης μιας κατάστασης ,μίας ιστορίας ,ενός θέματος αλλά και συναισθημάτων ενός ανθρώπου , χαρακτηρίζεται και αξιολογείται επίσης πιστεύω από την συγκίνηση που προκαλεί και την μερική έστω ταύτιση τού αναγνώστη μ αυτήν. 

2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;

Η λογοτεχνία μαζί με τις καλές τέχνες και την επιστήμη γενικότερα αποτελεί την προστατευτική σκεπή του ανθρώπου από πρωτόγονες συμπεριφορές ,παίζει ρόλο αποτρεπτικό ,διότι συμβάλει στην καλλιέργεια του πνεύματος και της ψυχής ,στην εξέλιξη του πολιτισμού και της δημοκρατίας ,πράγματα που εξευγενίζουν τον άνθρωπο και τον απομακρύνουν από βίαιες και επιθετικές αντιδράσεις.

3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;

Η ποίηση ενδιαφέρει και τον σύγχρονο άνθρωπο, μόνο που δεν φαίνεται διότι τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι του έχουν πολλαπλασιαστεί συγκριτικά με παλαιότερα ,με αποτέλεσμα να του μένει λίγος χρόνος για ενασχόληση με το κάθε ένα ξεχωριστά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μένουν πίσω πιο ουσιώδεις ενασχολήσεις όπως η ποίηση. Το μέλλον της ποίησης πιστεύω εξαρτάται και από τους ίδιους τους ποιητές και την ποιότητα των έργων τους, όπως και τους τρόπους προώθησης τους στο ευρύ κοινό. Οι αρμόδιοι φορείς ,εκδοτικοί οίκοι, πολιτιστικά ιδρύματα ,σχολεία και το υπουργείο πολιτισμού θα πρέπει να παίξουν σημαντικό ρόλο σ αυτό. Εν μέσω πολλών και διαφορετικών κρίσεων ,οικονομικών ,πανδημίας, ηθικών αξιών κλπ η ποίηση πρέπει να μένει στην ζωή μας και να μας κρατά σε πνευματική και ψυχική εγρήγορση. 
 
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Η ποίηση είναι  ένα ετοιμόπλοο καράβι όπως έχω αναφέρει ξανά στο παρελθόν, που σε βοηθάει να εξερευνήσεις τους βαθύτερους και άγνωστους ωκεανούς της ψυχής και του πνεύματος . Κάθε φορά σε εκπλήσσει ,διότι σου δίνει την δυνατότητα να  ανακαλύπτεις συνεχώς καλά κρυμμένες πτυχές του εαυτού σου ,που διαφορετικά δεν θα γνώριζες ποτέ.
Εκτός αυτού η ποίηση δρα σε μένα χαλαρωτικά και αναγεννητικά ,λειτουργεί σαν βάλσαμο ψυχής και μου δίνει επιπροσθέτως την δυνατότητα να συμμετέχω στην συνδιαμόρφωση της τέχνης και του πολιτισμού της πατρίδας μου, να είμαι δηλαδή συμμέτοχος στην καταγραφή της ιστορίας του τόπου μου. Αν μ αυτό τον τρόπο θα μπορέσω να προσφέρω κάτι ουσιαστικό στους συμπολίτες μου ,αυτό θα με χαροποιούσε ακόμη περισσότερο.

5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;

Η απάντηση στο ερώτημα γιατί γράφω ποίηση ή κάποια δοκίμια πηγάζει από μία εσωτερική ανάγκη να αποτυπώσω γραπτά ότι με αγγίζει, προβληματίζει, εντυπωσιάζει, χαροποιεί, λυπεί, ενθουσιάζει κλπ στο κοινωνικό γίγνεσθαι και στον περιβάλλοντα κόσμο ,φύση , και στην αλληλεπίδραση μου με τους ανθρώπους .Φυσικά και ο έρωτας  ως κινητήριος δύναμη στα πρώτα μου βήματα και οι διαφορετικές εκφάνσεις του έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στο  να γράφω αρχικά ερωτικά ποιήματα. 

6. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;

Περισσότερο ασχολούμαι με την ποίηση και το δοκίμιο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ήθελα  να  πειραματιστώ  και με κάποιο  άλλο είδος .Το μέλλον θα δείξει.

7. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.

Έχω γράψει τρεις ποιητικές συλλογές ,η πρώτη με τον τίτλο <Η μικρή ζωή μας είναι μία στου απείρου την ευθεία η τελεία>  έκδοση του 2016  από τον εκδοτικό οίκο Οσελότο και η δεύτερη < Ιχνηλάτες στα μονοπάτια μιας αυγής> από το ίδιο οίκο. Η τρίτη νέα ποιητική συλλογή εκδόθηκε επίσης από τον εκδοτικό οίκο Οσελότο.
Στην θεματολογία των κοινωνικών ποιημάτων και δοκιμίων μου αναφέρομαι  ειδικότερα σε ανθρωποκεντρικά και φιλοσοφικά θέματα ,στη ζωή, στους γονείς , στην πατρίδα, στον ξεριζωμό των ανθρώπων από τις πατρίδες τους, στο γήρας, την διαφορετικότητα, στον πόλεμο, στις εξαρτήσεις, στην ανεργία, στη μοναξιά, στην μόλυνση του περιβάλλοντος και στην οικολογική ευαισθητοποίηση, στην γενικότερη κατάρρευση αρχών και αξιών στην σημερινή κοινωνία, τα ζώα κλπ .
Επίσης θέματα της καθημερινότητας, ο έρωτας ,η  κερκυραϊκή παράδοση, τα παιδικά μου χρόνια στο χωριό με αναμνήσεις από μια παλαιότερη εποχή πιο αγνή, πιο φυσική χωρίς στρες ασχήμια και αγριότητα με έχουν εμπνεύσει και έχω γράψει αρκετά ποιήματα και στις τρείς ποιητικές μου συλλογές.

8. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Στον ορίζοντα της ελπίδας».

Μέσα από την εσωτερική αναζήτηση και τις εξωτερικές προκλήσεις  προσπάθησα  μέσα από την ποίηση και τα δοκίμια μου να περιγράψω εκτός των άλλων και την ζοφερή και άγρια πραγματικότητα του σήμερα. Με ένα αίσθημα αναπόλησης, προσπαθώ επίσης να  μεταφέρω στο σήμερα εικόνες, παραδόσεις του παρελθόντος , λησμονημένα αγνά συναισθήματα  και βιώματα των δεκαετιών που ζήσαμε, με την ελπίδα να μην παραμένουν στο πηγάδι της λήθης παραγκωνισμένα .Σκοπός μου είναι έτσι  να επιτύχω την διαιώνιση τους και να τα γνωρίσουν οι νεότεροι. 
Η προσωπική έστω ή υποκειμενική μνήμη για το παρελθόν μ αυτόν το τρόπο δεν χάνεται , έχει και αυτή την χρησιμότητα της στην γενικότερη ιστορία ενός τόπου. Προσπαθώ να την ανασύρω έτσι μέσα από τους στίχους μου και να μεταδώσω την συγκίνηση της νοσταλγίας και της ανάμνησης. Τα ποιήματα με ύφος λυρικό, ρεαλιστικό, τα περισσότερα με ομοιοκαταληξία ,είναι πλαισιωμένα με αντίστοιχες ασπρόμαυρες φωτογραφίες διότι πιστεύω ότι δίνουν ζωή και δημιουργούν ένα όμορφο, ζεστό αναγνωστικό περιβάλλον που  εμπνέει και  ταξιδεύει στον κόσμο τού κάθε ποιήματος. 
Ένας  λεκτικός  ποιητικός εντυπωσιασμός της  υπερρεαλιστικής ποίησης με «αυτοματισμό» επιδιώκοντας την διερεύνηση του ασυνείδητου και την απελευθέρωση της φαντασίας με απουσία κάθε ελέγχου από την λογική δεν με αντιπροσωπεύει, τουλάχιστον αυτή την στιγμή. 

9. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;

Η έμπνευση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες πχ εξωτερικά ερεθίσματα, στιγμιαία συναισθήματα και φαντασία ,σωματική και ψυχική διάθεση ,τόπος κλπ. Πολλά από τα ποιήματα μου όμως τα έχω γράψει ή πρωί ή βράδυ αργά. Σε κάθε περίπτωση πάντα με απόλυτη ησυχία ,μοναχικότητα και συγκέντρωση.

10.  Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;

Η ζωή ενός λογοτέχνη εξαρτάται από πολλούς παράγοντες ,από τα βιώματα του και την ποιότητα ζωής που έχει καταφέρει μέχρι μια συγκεκριμένη στιγμή, αν μιλάμε για το πρακτικό θέμα της επιβίωσης ή της διαβίωσης. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι σε περίοδο κρίσεων ένας λογοτέχνης έχει τις κεραίες του πιο συντονισμένες όσο ποτέ. Σ αυτή την περίοδο γίνεται συγγραφικά όσο πιο παραγωγικός γίνεται διότι η έμπνευση μέσα από τα προβλήματα και τις ανάγκες ανθίζει . Αυτό δρα λυτρωτικά και ανακουφιστικά ,όταν εκφράζεις γραπτά ότι σε προβληματίζει, βασανίζει, ανησυχεί, αγχώνει ή λυπεί. 

11. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;

Η λογοτεχνική παραγωγή σήμερα είναι τεράστια . Έχει δηλαδή κάτω από τον τεράστιο όγκο προσφοράς το γνωστό βάσανο της επιλογής ο αναγνώστης. Οι κριτικές βιβλίων δεν είναι πάντα αντικειμενικές  και έτσι δυσκολεύεται κανείς να διαλέξει εν τω πολλώ το ευ.

12. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;

Best Seller σημαίνει εκτός από το να κερδίσεις το ενδιαφέρον πάρα πολλών αναγνωστών και επιτυχία  στις πωλήσεις σε ευρύ φάσμα αναγνωστικού κοινού. Αυτό  πιστεύω αρκείται σε εύπεπτα αναγνώσματα .Αν το περιεχόμενο του βιβλίου είναι συνεπώς εύπεπτο  τότε έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να έχει επιτυχία και να γίνει Best Seller.  Αν μιλάμε για ουσιαστική επιτυχία ως προς το περιεχόμενο, αυτή δεν συμβαδίζει συνήθως με την οικονομική επιτυχία. Ποιά είναι η καλή συνταγή επιτυχίας και για τις δύο περιπτώσεις είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς. Σίγουρα η ποιότητα γραφής ,η συντακτική ,λογοτεχνική επιμέλεια του έργου, θέματα επίκαιρα που αγγίζουν  την πλειονότητα, ο απλός κατανoητός  λόγος, η κατάθεση ψυχής του συγγραφέα ,η αλήθεια του ,τα προσκομιζόμενα συμπερασματικά  οφέλη που προκύπτουν για τον αναγνώστη, όλα αυτά ίσως να παίζουν ένα ρόλο στην δημιουργία ενός Best Seller.

13. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε; 

Σίγουρα το έντυπο . Η άμεση επαφή με το βιβλίο ,η μυρωδιά του χαρτιού και το άγγιγμα των σελίδων του προσφέρει άλλη αίσθηση. Έπειτα η ομορφιά της εικόνας μιας δικής σου φυσικής βιβλιοθήκης δεν συγκρίνεται με καμία ηλεκτρονική υποκατάστατη. Είναι όπως με τους ανθρώπους ,αλλιώς η προσωπική κι αλλιώς η διαδικτυακή επικοινωνία. Τα συναισθήματα ζωντανεύουν με την άμεση επαφή και έχουν την δυνατότητα να απλωθούν φυσιολογικά σε βάθος και ένταση. Ας μην ξεχνάμε  και τις επιπτώσεις στην υγεία ,όταν βρίσκεται κανείς συνεχώς μπροστά από μία οθόνη.

14.  Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;

Να διαβάζει βιβλία έτσι που να έχει μία γενικότερη εικόνα του παγκόσμιου λογοτεχνικού έργου , καλύτερη γνώση της ελληνικής γλώσσας για να αποκτήσει ευχέρεια γραπτού και προφορικού λόγου ,να είναι ο εαυτός του ,να μην προσπαθεί να μιμηθεί ,ή να εντυπωσιάσει μέσα από την υπερβολή ,να γράφει την δική του αλήθεια με ψυχή. 

15. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;

Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα ήταν το Σέρρα –η ψυχή του Πόντου- του Γιάννη Καλπούζου , ένα βιβλίο συναρπαστικό μέχρι το τέλος ,που φορά την Ιστορία του Πόντου αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Με το δικό του εξαιρετικό, αναλυτικό και περιγραφικότατο τρόπο γραφής παρουσιάζει το ιστορικό και κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής ,ζωντανεύοντας μέσα από την ιστορία των ηρώων του την ατμόσφαιρα της εποχής με ένα ρεαλιστικό, συγκινητικό και ταυτόχρονα γοητευτικό τρόπο, πλούσιο σε εικόνες ,γεγονότα και ανατροπές.

16. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Αγαπημένοι συγγραφείς είναι η Κική Δημουλά από την νεότερη γενιά. 
Από τους παλαιότερους  της περασμένης γενιάς ο Γιάννης Ρίτσος ,Καζαντζάκης, Κάλβος Πολυδούρη και ο Ελύτης.

17. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;

Ίσως το <<έγκλημα και τιμωρία>> του Ντοστογιέφσκι και στα παιδικά, εφηβικά μου χρόνια τού Ιουλίου Βερν <<20000 Λεύγες κάτω από την Θάλασσα>>… και του Erich von Deniken <<οι θεοί ήταν αστροναύτες>> κλπ 

18. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;

Να συνεχίσω όσο μπορώ και εμπνέομαι να γράφω με οποιοδήποτε τρόπο και είδος λογοτεχνικής γραφής, διότι και αυτό δίνει νόημα στη ζωή και χαρά, ενεργοποιεί το μυαλό, την φαντασία  και τα βαθύτερα συναισθήματα, κάτι που θα αποτελέσει περαιτέρω νέα έμπνευση και δυνατότητα για καινούργια συγγραφικά δημιουργήματα και διάθεση εξερεύνησης του κόσμου που μας περιβάλει.
Η ευχή και η ελπίδα μου είναι επίσης η ευαισθητοποίηση ίσως και η κινητοποίηση του αναγνώστη με σκοπό την συνειδητοποίηση των αμέτρητων κοινωνικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Τα θέματα που πραγματεύομαι είθε να αποτελέσουν για κάποιους τουλάχιστον εφαλτήριο γενικότερου προβληματισμού, αφύπνισης και έμπνευσης. 
Τέλος θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή και την χαρά της πρόσκλησης σ αυτήν την συνέντευξη και να σας ευχηθώ κάθε επιτυχία στο σπουδαίο πολιτιστικό έργο που επιτελείτε στις δύσκολες εποχές που διανύουμε.


*     *     *

Στη δίνη του χρόνου
(της Ελένης Θ. Π. Λουκά)

Καθρέφτη, καθρέφτη, στο πρόσωπο μιλάς
καθρέφτη, στο φως τα χρόνια μαρτυράς
τα νιάτα μου που φεύγουν δεν τα λυπάσαι πια
αλήθειες δεν τις κρύβεις, τις λες με μια ματιά

Η ομορφιά σαν μυγδαλιά μες στην αυλή
ανθίζει μια φορά στης φύσης την οργή
παίζει σκληρή χορδή των γηρατειών η άρπα
δεν άλλαξε κανείς αργής φθοράς τη στράτα

Τα νιάτα, τα νιάτα τα παίρνει ο βοριάς
τα νιάτα, τη χαρά, τα καίει κι ο χιονιάς
ποιος άνεμος δραπέτης αρπάζει τη δροσιά
φεύγει κι αφήνει δάκρυα που τρέφουν τη φωτιά;

Να νιώσω νιότης πρώτης τ’ άγουρο φρέσκο χάδι
της εφηβείας την ορμή σε ένα φιλί το βράδυ
χρυσή μου ακρογιαλιά ανέμελης αυγής
μου κόψαν τα φτερά, πώς να ’ρθω να με δεις;

Στον ουρανό ψηλά σύννεφα προσπερνούν
δείχνουν σαν ζωγραφιά τα χρόνια πώς περνούν
η ομορφιά και ο έρωτας βαθιά θρηνούν στη θάλασσα
πνίγεται στη βροχή κι ο πόθος που λαχτάρησα  
  




Της προσφυγιάς τ’ αγκάθι
(της Ελένης Θ. Π. Λουκά)

Πίνεις το δάκρυ για νερό 
τη θλίψη έχεις φίλη
 έχεις τον πόνο αδελφό 
την ερημιά στα χείλη 

Έχεις αφήσει μια πληγή 
του τόπου σου που αιμορραγεί 
από των εχθρών του τη σφαγή
 τ’ ολέθρου την πικρή κραυγή 

Δεν έχεις σπίτι να σταθείς
 κρεβάτι να πλαγιάσεις
 νερό καθάριο να λουστείς 
τα πάθη να λαγιάσεις
 
Ξεριζωμού ο σπαραγμός 
άγνωστου δρόμου ο χαλασμός 
ξένος παντού και μόνος 
και σύντροφός σου ο τρόμος
 
Της προσφυγιάς τ’ αγκάθι 
των σπλάχνων σου σαράκι 
βάσανο που δεν σβήνει 
βαθιά οδύνη αφήνει





Μιας Αφροδίτης ξέσπασμα
(της Ελένης Θ. Π. Λουκά)

Ήταν στης νιότης την αυγή 
έρωτα πρώτου η σπίθα 
μιας άνοιξης η ανατολή 
λάγνου φιλιού σου η γλύκα 

Μιας Αφροδίτης ξέσπασμα 
ομόρφαινε την πλάση 
με των ανθών το άρωμα 
μύρο καρδιάς να στάξει 

Της θύμησης τ’ απαύγασμα 
στου δειλινού τη ράχη 
βυθίζεται στα πέλαγα 
στης λησμονιάς τα βάθη



*     *     *




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΛΕΝΗΣ Θ. Π. ΛΟΥΚΑ


H Ελένη Θ. Π. Λουκά γεννήθηκε στην Στρογγυλή Κερκύρας όπου τελείωσε το Δημοτικό Σχολείο και στην πόλη το Λύκειο Θηλέων το έτος 1978. Στο Γυμνάσιο και Λύκειο είχε διακριθεί με τον Κερκυραϊκό γυμναστικό σύλλογο σε πολλούς αγώνες στίβου πανελληνίως στην σφαίρα και στο πένταθλο καταλαμβάνοντας πολλές φορές τις πρώτες θέσεις. Εν συνεχεία μετέβη στην Γερμανία όπου σπούδασε Βιολογία και εργάστηκε συγχρόνως για 3 χρόνια στο πανεπιστήμιο του Saarland σαν βοηθός Καθηγητή στο τμήμα της Μυκητολογίας και Μικροβιολογίας όπου επιμελήθηκε τους τομείς έρευνας και διδασκαλίας του Κλάδου. Μετά το τέλος των σπουδών εργάστηκε στον Δήμο Saarbrücken στο τμήμα Βοτανολογίας όπου ασχολήθηκε με την στατιστική καταγραφή όλων των ειδών φυτών άγριας βλάστησης της πόλης και επιπλέον με την συγγραφή βιβλίου Kompendium διαφόρων ειδών θάμνων και δένδρων για την μετεκπαίδευση κηπουρών. Το 1990 επέστρεψε στην Ελλάδα όπου έκανε πρακτική για ένα χρόνο στο βιοχημικό εργαστήριο του Άγιου Σάββα. Εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα από το 1991 σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών διδάσκοντας Γερμανικά με μεγάλη επιτυχία. Από το 2012-2019 ως μέλος της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδος εργάστηκε και είχε την πρωτοβουλία της υλοποίησης μιας έρευνας για την ανάδειξη τριών μνημειακών υπεραιωνόβιων ελαιοδέντρων στην Στρογγυλή Κερκύρας. Αυτή η πρωτοποριακή και μοναδική στο κόσμο σε έκταση επιστημoνική μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο Βοτανολογίας και Ζωολογίας του δάσους της Δρέσδης Γερμανίας με επικεφαλής τον καθηγητή Andreas Roloff και με την επιτυχημένη συνεργασία με την ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ και στήριξη της προέδρου κ Ελένης Κονοφάου. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατατάσσουν αυτά στα δέκα αρχαιότερα του κόσμου. Ό μύθος που συμπεριλαμβάνεται στην δεύτερη ποιητική της συλλογή «Ιχνηλάτες στα μονοπάτια μιας αυγής» έτος έκδοσης 2016 αφορά τα τρία αυτά ελαιόδεντρα. Τον Ιούνιο του 2019 έγινε στην τοποθεσία Καναβιά του χωριού σε μια λαμπρή γιορτή παρουσία του καθηγητή Roloff και τοπικών αρχών η ανάδειξη και η περίφραξη της ελιάς Ευδοκίας μίας εκ των τριών της έρευνας και η τοποθέτηση της σχετικής πινακίδας δίπλα στην ελιά. Η πρώτη ποιητική της συλλογή με τίτλο «Η μικρη ζωή μας είναι μία στου απείρου την ευθεία η τελεία» εκδόθηκε το έτος 2015 από τον εκδοτικό οίκο Οσελότο όπως και η δεύτερη .Η τελευταία της ποιητική συλλογή «Στον ορίζοντα της ελπίδας» από τον ίδιο εκδοτικό οίκο εκδόθηκε τον Ιανουάριο του 2020. Ποιήματα της έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολόγια ποίησης 2017 και 2018 των εκδόσεων Όστρια, στο Ανθολόγιο και την Εγκυκλοπαίδεια Γραμμάτων και Τεχνών της Αμφικτυονίας Ελληνισμού 2018 και 2019, στο λογοτεχνικό περιοδικό Μύρτιλο των εκδόσεων Οσελότος ,στο καλλιτεχνικό ημερολόγιο 2019 και 2020 του ηλεκτρονικού περιοδικού τοβιβλίο.net. Στα ηλεκτρονικά περιοδικά Fractal , τοβιβλιοnet, Θεματοφύλακες λόγω τεχνών και στο Λόγω γραφής έχουν δημοσιευτεί πολλά από τα ποιήματα της. Έχει λάβει μέρος στον Ζ΄ παγκόσμιο ποιητικό διαγωνισμό 2018 της Αμφικτυονίας Ελληνισμού όπου έλαβε έπαινο για δύο ποιήματα της «Κινούμενη άμμος η ζωή» και «στη μέση της Ερήμου». Ποιήματα της έχουν μελοποιηθεί από τον μουσικό και καθηγητή του ωδείου Φίλιππος Νάκας Γιώργο Στεργίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Περιμένουμε τις απόψεις σας!