Συνέντευξη με τον λογοτέχνη Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ - ΚΕΦΑΛΟΣ

To Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς για το βιβλίο, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τους λογοτέχνες και τις τέχνες.

ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Δευτέρα, 8 Απριλίου 2019

Συνέντευξη με τον λογοτέχνη Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ




Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήση μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν. Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.

Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τον λογοτέχνη Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα, ο οποίος συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό του έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία. 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΧΑΝΤΖΗΣΑΛΑΤΑ



1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;

Με τον όρο λογοτεχνία, θα όριζα τα γραπτά και προφορικά προϊόντα του έντεχνου λόγου. Καθώς η λογοτεχνία είναι μία έννοια στενότερη από τη Γραμματεία, που περιλαμβάνει το σύνολο των γραπτών κατά κανόνα κειμένων μιας συγκεκριμένης κοινότητας. 

2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;

Η λογοτεχνία, ανεξαρτήτως είδους, είναι η κομψότητα η ίδια, είναι η παρακαταθήκη προσφοράς στον σύγχρονο άνθρωπο, καθώς επίσης η παρακαταθήκη ενός μεταφυσικού μυστικού ομορφιάς, να βάζει σε σκέψεις, να ανυψώνει, να εξευγενίζει ή ακόμα και να προσφέρει λύτρωση. Καμιά φορά όμως, αναλογίζομαι πόσο άδειο θα ήταν το παρελθόν μου, εάν δεν είχα όλα αυτά που κρύβονται μέσα στη λογοτεχνία, μέσα στους στίχους και γεμίζουν τις αναμνήσεις μου. τέλος, ίσως θα πρέπει να προσθέσω και το πόσο με ανακουφίζει και πόσο πολύ εκτιμώ τη δημιουργική απελευθέρωση που προσφέρει η αυτόματη γραφή, ελεύθερη κι αυθόρμητη, προικισμένη με όλη τη δροσιά της στιγμιαίας έμπνευσης και της καταγραφής της πρώτης ιδέας, χωρίς λεπτομέρειες και περιττά στολίδια. 

3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι ποιητές γράφουν αυτά που γράφουν, για προσωπική ικανοποίηση, για τη χαρά της πνευματικής επικοινωνίας. Αισθάνονται όμορφα όταν βλέπουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους τυπωμένα σε χαρτί. Άλλωστε, η ποίηση ποτέ δεν απευθυνόταν στους πολλούς. Ιδιαίτερα σήμερα, με τη λεξιπενία, την πεζότητα και τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας, είναι δύσκολο να αρέσει μια τέχνη που εστιάζει στη γλώσσα και τα νοήματα, αλλά και απαιτεί αργούς ρυθμούς ανάγνωσης. Αν κι η εποχή μας χαρακτηρίζεται γενικά σαν αντιποιητική, εγώ προσωπικά συνεχίζω να πιστεύω στη δύναμη της ποίησης, που μπορεί να συγκινεί, όπως έλεγε ο Cocto. 

4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Η ποίηση είναι η μουσική της συνείδησης. Τα ποιήματα, αλλά και όλα τα άλλα είδη γραπτών, φαίνονται περιττά και ανούσια σε όσους είναι πνευματικά ανίκανοι, αλλά και ανίδεοι, ούτως ώστε να μπορούν να κατά κατανοήσουν και να τα εκτιμήσουν. Παραλλαγή από τον αφορισμό του Don Paterson. 

5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;

Οι θετικές κριτικές από ανθρώπους των Γραμμάτων, διανοούμενους, λογοτεχνικούς συλλόγους και ποιητές, μου έδωσαν τη δύναμη για να συνεχίσω, αν και μάλλον ή ούτως ή άλλως θα συνέχιζα, μια και είναι κάτι που κάνω από την παιδική μου ηλικία, με κατά περιόδους δημοσιευμένα και βραβευμένα ποιήματά μου και όχι μόνο σε εφημερί-δες και περιοδικά.   

6. Γιατί γράφετε;

Δεν ξέρω αν ανάμεσα σ’ αυτά που γράφω, ορισμένες λέξεις, έννοιες, αξίες ή συναισθήματα εξακολουθούν να έχουν κάποιο νόημα, κάποια σημασία για τους πολλούς σήμερα. Για μένα όμως έχουν και γι’ αυτό εξακολουθώ και γράφω. 

7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας; 

Ο Robert Frost έλεγε ότι η ποίηση είναι η τέχνη του να λες ένα πράγμα και να εννοείς ένα παραπάνω – τουλάχιστον ένα. 

8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;

Ο τρόπος που γράφω και ασχολούμαι περισσότερο, καμιά φορά φαίνεται ιδιαίτερα μινιμαλιστικός. Αυτό οφείλεται στο ότι πιστεύω στην αξία του λογοτεχνικού έργου ή οποιουδήποτε γραπτού, το οποίο κατ’ εμέ, χωρίς φλυαρίες και περιττολογίες, κατορθώνει να διεισδύσει στον πυρήνα του νοήματος ή και του συναισθήματος που προσπαθεί να εκφράσει. 

9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.

Είναι στιγμές που ζω και καταγράφω, οπότε δε αργότερα και πάλι τις ξαναζώ. Διότι ο χρόνος είναι μια ατέλειωτη διαδοχή στιγμών, από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Έτσι, δεν μπορείς να σταματήσεις τη στιγμή. Έχω όμως την αίσθηση ότι το προσπαθώ. 

10Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Ποιητικά Ανάμικτα».

Τα «Ποιητικά Ανάμικτα» είναι μια συλλογή 200 ποιημάτων. 
Ήταν υποψήφιο στην Ακαδημία Αθηνών, το 2017, στον τομέα «Θετικές Επιστήμες», για το Βραβείο ΑΘΑΝΑ.

11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;

Η αγαπημένη ώρα δημιουργικής γραφής είναι ο χρόνος, ο οποίος είναι μια συνεχής και ατελείωτη διαδοχή στιγμών μέσα στη μέρα. Στιγμών από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Έτσι, δεν μπορείς να σταματήσεις τη στιγμή. Έχω όμως την αίσθηση ότι το προσπαθώ. 

12.  Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;

Η ζωή, λοιπόν, ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης, το μόνο που μπορεί να είναι, είναι στερητική.

13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;

Η πηγή της έμπνευσής μου είναι η ζωή, ο θάνατος και αναμεσίς η τέχνη (η λογοτεχνία),  όπου καταξιώνει τη ζωή, τη διαιωνίζει και το θάνατο καταργεί (Ν. Εγγονόπουλος).

14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;

Ένα καλό Best Seller, είναι ένα πραγματικά καλό βιβλίο. Προφανώς δεν υπάρχουν συνταγές, αρκεί να τις εφαρμόσει κανείς, μηχανικά σχεδόν, για να φτάσει στην επιτυχία. 

15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε; 

Θα επέλεγα το έντυπο βιβλίο, γιατί είναι στιγμές που ζω, οπότε δε αργότερα και πάλι όταν το διαβάσω, ανοίγοντάς το, τις ξαναζώ. Γιατί είναι «Στιγμές» σημεία διασταύρωσης του απείρου –της αιωνιότητας με το πεπερασμένο– το παροδικό (S. Kierkegaard).

16.  Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;

Θα έλεγα, όση περισσότερη επαφή έχει με τη λογοτεχνία-τέχνη, τόσο πιο υψηλού επιπέδου άνθρωπος γίνεται. 

17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;

Το τελευταίο βιβλίο που διάβασα είναι το «Μεγάλε μου Έρωτα» του Φρανσουάζ Ζιρού.

18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Κωστής Παλαμάς, Κωνσταντίνος Καβάφης, Οδυσσέας Ελύτης, Κική Δημουλά, Νίκος Εγγονόπουλος και άλλοι. 

19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;

«Το Άρωμα» του Πάτρικ Ζίσκιντ. 

20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;

Πρώτον, όλη μου η ζωή θα ήθελα να είναι μια Vita Poetica και συγγραφή ταυτοχρόνως. Έτσι λοιπόν, όσες φορές δεν κατορθώνω να ξεχαστώ με τη δουλειά μου, αρχίζουν οι μαύρες σκέψεις και βουλιάζω στην κατάθλιψη, από την οποία η έξοδος γίνεται όλο και πιο δύσκολη, όλο και περισσότεροι μηχανισμοί άμυνας πρέπει να κινητοποιηθούν. Το χειρότερο όμως, είναι ότι στις παρούσες συνθήκες, όλα αυτά τα βρίσκω λογικά. Έτσι, τα μελλοντικά σχέδια είναι πολλά και πάλι πολλά. Παρ’ όλα αυτά. Προς το παρόν. 

*     *     *

Θαυμάζω
(του Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα

Θαυμάζω, 
θαυμάζω, 
αυτές τις σκέψεις
αγαπητέ φίλε.
Είναι γεμάτες, 
με υπέροχες 
καμπύλες.
Κι έχουν τη δροσιά 
μιας, μιας δεκαεξάχρονης.
Τέλειες σου λέω 
αδελφέ μου.
Μαζί τους 
ό,τι κι αν πεις. 


Φ  Ω  Σ
(του Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα

Δεν φαντάζομαι 
να φοβάσαι χαμένο,
ολομόναχο πλοίο
της νύχτας
εαυτέ μου.
Μη φοβάσαι, 
όπου να’ναι
θα βρεις συντροφιά.
Όπου να’ναι
η απέραντη θάλασσα
του βαθύμαβιου
ουρανού
θα γεμίσει
με χαμογελαστούς
λαμπροκίτρινους γλάρους.
Καλή παρέα 
στα θαλασσόβρεχτα 
μονοπάτια
που πήρες. 


ΦΩΝΗ ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΥ
(του Σπυρίδωνα Χαντζησαλάτα

Τα λουλούδια 
του ανθοδοχείου 
μαράθηκαν και 
πετάχθηκαν
στο σωρό με τα σκουπίδια 
στην άκρη του δρόμου.
Την άλλη μέρα 
το πρωί η ντροπή
πρασινοκοκκίνησε
στα μάγουλά μας,
σαν τις πανέμορφες
λουλουδιές, που φύτρωσαν
στο μέρος εκείνο
του σκουπιδότοπου.
Η φωνή του αταίριαστου 
μας συγκλόνισε:
«Ποτέτα λουλούδια 
έστω και μαραμένα
δεν ταιριάζει
να κάνουν παρέα
στο μέρος εκείνο
του πανάσχημου». 


*     *     *



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΧΑΤΝΖΗΣΑΛΑΤΑ


MINI CURICULUM VITAE
SPYRIDON G.K HANTJISSALATAS PROFESSOR DOCTOR NYC
ΣΠΥΡΙΔΩΝ Γ.Κ. ΧΑΝΤΖΗΣΑΛΑΤΑΣ – Ρομποτικός Χειρουργός, Μαιευτήρ Γυναικολόγος New York College
Καθηγητής, Ακαδημαϊκος Υπεύθυνος, Συντονιστής Διευθυντής Τμήματος Νοσηλευτικής- Μαιευτικής
ΠΤΥΧΙΑ Πτυχιούχος Ιατρικής 1988
Πτυχιούχος Νομικής 1995 και
Πτυχιούχος Θεολογίας 2005

ΜASTERS (MSc) - University of London, Royal Postgraduate School – 1990
- S.N.S.P.A. international Affairs και Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης από την Diplomatische Akademie Wien (1997)
- Διεθνές δίκαιο (1996) U.B.R.
- CEDS, Γαλλικό Ινστιτούτο (2016)
- Ινστιτούτο Διπλωματίας και Παγκόσμιων Εξελίξεων 2016

PhD: Iατρικής 1992 
Φιλοσοφίας 2006

Μεταδιδακτορική έρευνα:
- University of Miami (1996)
- University of London. Royal Medical School
o Maternal and fedal Medicine (1999)
o Sterility and fertility (2002)
- Harvard Medical International, Postgraduate school “Cancer, present advances and future perspectives. University Boston S.U.A. (1695/2004)
- Ομοιοπαθητική Ιατρική C Paster Institution (2008)
- ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ (2015)
Στο συγγραφικό έργο συγκαταλέγονται άρθρα, μελέτες, εργασίες, ανακοινώσεις, e-posters, συνεντεύξεις, δημοσιεύσεις σε περιοδικά, πανελλήνια και διεθνή συνέδρια με διάφορα βιβλία ιατρικού, νομικού, θεολογικού και φιλοσοφικού περιεχομένου δημοσιεύματα καθώς και προλόγισε σε 7 βιβλία.

Κατάλογος Δημοσιευθέντων Βιβλίων
1. ISBN: 973-39-0289-6 [1995], Investigatti anatomo-patologice intumorile osoase (RO ΒΙΒΛΙΟ) / editura medicala, σελ. 172, Μ. 17x24cm, Α΄ Βραβείο Συγγραφής
2. ISBN: 973-45-0204-2 [1997], O.N.U. Rolul sau in menjinerea pacci si securita jii international (RO ΒΙΒΛΙΟ) / editura enciclopedica, σελ. 304, Μ. 17x24cm
3. ISBN: 973-45-0240-9 [1998], NATO intre cectitudini si dileme (RO ΒΙΒΛΙΟ) / editura enciclopedica, σελ. 364, Μ. 17x24cm, Α΄ Βραβείο Συγγραφής
4. ISBN: 973-99870-0-1 [2001], LUMEA VECHILOR GRECI INTRE DIONISIAL SI APOLINIC (RO ΒΙΒΛΙΟ) / editura punct, σελ. 200, Μ. 11,5x16,5cm
5. ISBN: 973-716-306-0 (10) [2006], PERCEPTII ASUPRA CONFICURAJIEI RELATIILOR INTERNATIONALE IN ANII ’90 (RO ΒΙΒΛΙΟ) / editura pim, σελ. 647, Μ. 14x20,5cm
6. ISBN: 978-960-89201-7-0 [21-04-2008], Εμμηνόπαυση (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Τάδε Έφη εκδ., σελ. 450, Μ. 14x20,5cm, Υποψήφιο Ακαδημίας Αθηνών 20-4-2011 ΑΑ 105219, Βραβείο τάξεως Θετικών Επιστημών με α.α. 12 «Ιωάννου Βλυσίδη» (2008 1η, 2η έκδοση, 2009 3η & 4η έκδοση, 2011 5η έκδοση)
7. ISBN: 978-960-98844-2-6 [03-07-2009], Αληθινά σενάρια (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Τάδε Έφη εκδ., σελ. 150, Μ. 11x16cm, 3η χιλιάς, Α΄ Βραβείο Συγγραφής Τέχνη και Λόγος 27/1/2010 (2009 1η, 2η έκδοση, 2010 3η )
8. ISBN: 978-960-93-1817-4 [09-02-2010], Ιατρική & ηθική δεοντολογία: Διλήμματα, μύθος ή πραγματικότητα (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, Α΄ Βραβείο Συγγραφής Διεθνές Γερουλάνιο Ίδρυμα (2010 1η, 2η έκδοση)
9. ISBN: 978-960-98844-6-4 [16-08-2010], Νόμοι και κώδικες της ιατρικής (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Τάδε Έφη
10. ISBN: 978-960-9543-01-9 [19-08-2011], Kάπνισμα: Πρόωρος τοκετός (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Τάδε Έφη, Α΄ Βραβείο Συγγραφής
11. Μονογραφία «Συμμαχία κατά του Καπνίσματος», πρόωρος τοκετός, θεραπευτικές εξελίξεις – Παρόν και Μέλλον, 9ο Διεθνές Αντικαπνιστικό Φεστιβάλ 2010. 21/11/2009 – 11/9/2010, σελ. 121, σχήμα 13Χ20, Α΄ Βραβείο Καλύτερης Ιατρικής Μονογραφίας 2010, από την Ελληνικό Αντικαρκινική Δράση. 11/9/2010, Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων
12. ISBN: 978-960-93-4578-1 [19-11-2012], Επείγουσα Μαιευτική – Γυναικολογία (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2015, σελ. 375, Μ. 15,8x22cm, 20η χιλιάς
13. ISBN: 978-618-81914-0-2 [22-04-2015], Αρχές Βιοηθικής: Καθολικών (2015, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2014, σελ. 200, Μ. 11x17cm, 15η χιλιάς
14. ISBN: 978-618-81914-1-9 [22-02-2015], Εξ’ αρχής (2015, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2013, σελ. 80, Μ. 11x17cm, 216η χιλιάς, 2η έκδοση Στιγμή, 2016, εξώφυλλο σειρά 1/5, Bραβευμένο βιβλίο 7ου Παγκόσμιου Διαγωνισμού ΕΠΟΚ, 2016
15. ISBN: 978-618-81914-3-3 [24-02-2016], Εξουσία Ιατρικής Ηθικής (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2014, σελ. 190, Μ. 11x17cm, 15η χιλιάς
16. ISBN: 978-618-81914-2-6 [24-02-2013], Εύας δυστοκία: Δυστοκία πρωτόπλαστης (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΕΜΕΛΗ, 2016, σελ. 150, Μ. 11x17cm, 12η χιλιάς
17. ISBN: 978-618-81914-5-7 [22-03-2016], Θεραπευτική Ιατρικής Θεολογίας (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, Μ. 11x17cm, σελ. 138
18. ISBN: 978-960-98844-7-1 [16-08-2011], Καλάσα: Από τους Αλεξανδρινούς χρόνους έως σήμερα (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ+DVD-ROM) / Τάδε Έφη, Μ. 11x17, σελ. 215, Διεθνές Ευρωπαϊκό Καλασικό Ίδρυμα (πρόλογος Σπυρίδων Γ.Κ. Χαντζησαλάτας)
19. ISBN: 978-960-98844-8-8 [16-08-2010], Λεξικό κλασσικό (Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Τάδε Έφη, Μ. 11x17, σελ. 120
20. ISBN: 978-618-81914-4-0 [24-02-2016], Ποιητικά ανάμικτα (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 210, Μ. 11x18cm, 15η χιλιάς, Υποψήφιο Ακαδημίας Αθηνών 25-4-2016, Αρ. πρωτ. 123025 Βραβείο Β΄ Τάξεως των Γραμμάτων και Καλών Τεχνών (Γ. Αθάνα), σελ. 138
21. Α.Μ. Βασιλεύσαντος (2012, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. Τάδε Έφη, 2013, σελ. 73, Μ. 11x17cm. Α΄Βραβείο 4ου Πανελληνίου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού 2012 ΕΠΟΚ (Πρεσβεία Κύπρου)
22. ISBN: 978-960-98859-6-6 [2011], Γραφής Έργα, εκδόσεις Ωρίωνας σχήμα 17Χ24, σελ. 239. 
Σελίδα 228 (Η Θάλασσα, Ίμια, Ο Πόλεμος, Φως πνευματικό)
23. Γέροντες της Ορθοδοξίας, εκδ. Ελεύθερη Ώρα, σχήμα 11Χ16, σελ. 80, 2012, 20η χιλιάς. Πρόλογος Σ. Γ.Κ. Χαντζησαλάτας
24. Περί των εσχάτων ημερών και της μελλούσης Κρίσεως εκδ. Ελεύθερη Ώρα, σχήμα 11Χ16, σελ. 80, 2014, 24η χιλιάς. Σ. Γ.Κ. Χαντζησαλάτας
25. 978-618-81914-9-5 , ΔΩΡΟΔΟΚΙΑ – ΔΩΡΟΛΗΨΙΑ ΔΙΕΘΝΩΣ (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 30η χιλιάς, 14Χ21, σειρά εξωφύλλου 5/5, σελ. 548
26. 978-618-81914-7-1, ΗΘΙΚΗ – ΠΑΡΕΝΘΕΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 402, Μ. 11x17cm, σειρά εξωφύλλου 4/5, 17η χιλιάς
27. 978-618-81914-6-4, ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μ/Γ (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 336, Μ. 11x17cm, σειρά εξωφύλλου 2/5, 15η χιλιάς
28. 978-618-81914-8-8  ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΤΙΓΜΗ, 2016, σελ. 293, Μ. 11x17cm, σειρά εξωφύλλου 3/5, 15η χιλιάς
29. 960-8004-28-1  Σύγχρονες Διαγνωστικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις στη Γεροντολογία και Γηριατρική (2016, Ελλ. ΒΙΒΛΙΟ) / Σπυρίδων Γ. Χαντζησαλάτας, εκδ. ΣΥΝΕΔΡΟΝ, Αθήνα 2004, σελ. 302, Μ. 17x24cm, Κεφάλαιο 1: Κοινωνική Γεροντολογία 1.11 Υγεία, Ποιότητα ζωής, επικοινωνία υπερηλίκων αγίων της εκκλησίας μας, σελ. 66-72
30. Yπό έκδοση: 1. Ιπποκρατικές αιχμές, 2. Ηθική αναπαραγωγή


ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ -1990
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ- 1990
ΕΝΩΣΗ ΜΑΙΕΥΤΗΡΩΝ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ -1997
ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΜΑΙΕΥΤΗΡΩΝ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΩΝ -1999
ΔΙΕΘΝΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ- 2000
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΑΤΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ- 2010/ ΜΕΛΟΣ Δ.Σ 2018
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΑΤΡΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ -2010
ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΑΝΑΛΥΣΕΩΝ- 2013
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ -2013
ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ- 2016
ΕΠΟΚ (ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΥΠΡΙΩΝ)-2011- ΜΕΛΟΣ Δ.Σ 2016 / ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ  ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ-2014
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ -2012
ΠΡΕΣΒΗΣ ΚΑΛΗΣ ΘΕΛΗΣΕΩΣ ΚΑΛΑΣΙΚΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ-1999
ΜΕΛΟΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΕΩΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ-2014
MΕΛΟΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ-2015
ΔΙΕΘΝΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΑΡΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ -2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Περιμένουμε τις απόψεις σας!