Συνέντευξη με τη Λογοτέχνιδα Φωτούλα Κερμανίδου - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ - ΚΕΦΑΛΟΣ

To Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς για το βιβλίο, τη λογοτεχνία, την ποίηση, τους λογοτέχνες και τις τέχνες.

ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Συνέντευξη με τη Λογοτέχνιδα Φωτούλα Κερμανίδου - ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ




Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν (ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ). Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία θα συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τη Λογοτέχνιδα, Φωτούλα Κερμανίδου, η οποία συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό της έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΟΥΛΑ ΚΕΡΜΑΝΙΔΟΥ


1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;

Θα την όριζα ως Τοξικολογία, την επιστήμη των δηλητηρίων.

2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;

Ένα ποτήρι κώνειο, στην υγειά της οργανωμένης μετριότητας.

3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;

Νομίζω είχε και έχει τη θέση που της αξίζει κάθε φορά. Η ποίηση δεν είναι εξομολόγηση ούτε κηπουρική, είναι ομολογία και οξυδέρκεια. Επομένως το μέλλον της εξαρτάται από το IQ του μέλλοντος.   

4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;

Σημαίνει αυτό που έλεγε στον αντίπαλό του, ο άριστος ξιφομάχος Ντε Μπερζεράκ: ¨Τώρα σε πάω τοίχο-τοίχο κι όταν τελειώσω το ρεφρέν μου, σε ρίχνω χάμω¨.

5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;

Από το Γυμνάσιο. Γιατί ήδη από το Δημοτικό ζούσα μέσα στα “Ανεμοδαρμένα Ύψη” και στις “Μεγάλες Προσδοκίες”. 

6. Γιατί γράφετε;

Γιατί βλέπω.

7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας; 

Η ομορφιά. 

8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;

Λίγο με την Ποίηση.

9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.

Ελπίζω να σας μιλήσει αυτό.

10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Η ωραία άρρωστη».

Είναι μια έμμετρη διατριβή για την βιολογική σκοπιμότητα του κάλλους. 

11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;

Δεν έχω αγαπημένη ώρα.

12.  Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;

Πολύ ωραία, γιατί δεν έχει περιθώρια να μαϊμουδίζει.  

13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;

1%  σπουδαία , 4% αξιοπρεπή , 5% αστεία, 90% σπουδαγμένη, ατάλαντη, ναρκισσιστική.

14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;

Ο επιτυχημένος φαινότυπος .

15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε; 

Το έντυπο, γιατί δεν χρειάζεται φόρτιση. Έχει δική του.

16.  Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;

Να διαβάζει. 

17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;

“Έργα και ημέρες”του Ησίοδου 

18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;

Θερβάντες, Φλωμπέρ, Προύστ, Στέρν.

19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;

“Δον Κιχώτης”, “Μαντάμ Μποβαρύ”.


20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;

Δεν έχω σχέδια.


*     *     *



Ύποπτες ευαισθησίες  
(της Φωτούλας Κερμανίδου)

Προσοχή σ’ αυτούς
Που κόπτονται όλο
Για τ’ αδέσποτα σκυλιά,
Για  τους τσιγγάνους τάχα
Και τους τρωγλοδύτες.
Μοιάζουνε με τον Πολυκράτη τον σοφιστή
Που έγραφε εγκώμια για τις χύτρες
Τα χαλίκια και τους ποντικούς
Και πρώτος απ’ όλους ζήτησε
Την καταδίκη του Σωκράτη.




Η κούραση των αριστουργημάτων
(της Φωτούλας Κερμανίδου)


Η υποκουλτούρα
Του βασανιστή
Θα σύρει τελικά 
Το μπονσάι
Στο δικαστήριο των κρεμμυδιών ∙
Εκεί, ματιασμένο και κουρασμένο 
Θα ομολογήσει την απαξία του 
Μπροστά στην αξία του λαχανόκηπου. 






Η καρδιά του σπουδαίου
(της Φωτούλας Κερμανίδου)


Το τόσο τίποτε
Σημαδεύει το τόσο σπουδαίο ∙
Και  το τόσο σπουδαίο 
Μένει άναυδο 
Μπροστά στο τόσο τίποτε ∙
Από κάτι θα πάσχει
Το τόσο σπουδαίο
Και βγάζει και δίνει την καρδιά του
Για να τη βράσει 
Το τόσο τίποτε.





*     *     *




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΩΤΟΥΛΑ ΚΕΡΜΑΝΙΔΟΥ

Γεννήθηκα στην Κατερίνη του νομού Πιερίας. Σπούδασα Βιολογία στο ΑΠΘ. Εξέδωσα τις ποιητικές συλλογές :  1. Ο Δημήτρης Αύγουστος [Εκδόσεις Σκαπτή Ύλη,1980 ]. 2. Μεσαιωνικές ιστορίες [Εκδόσεις Ε.Μ.Α.Ε Αθήνα 1984 ] τού Λεωνίδα Χρηστάκη.  3. Η ωραία άρρωστη  [Εκδόσεις Παρατηρητής Θεσσαλονίκη 1998]. Το 1997 στα πλαίσια τής  Θεσσαλονίκης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας , έλαβα το πρώτο βραβείο Ποίησης.  ¨Η κούραση τών αριστουργημάτων ¨, είναι η συλλογή ποιημάτων που θα ακολουθήσει.





*     *     *


ΑΝ ΘΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ: 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ

ΚΑΙ ΣΤΗΝ 

ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

ΠΑΤΗΣΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Περιμένουμε τις απόψεις σας!